דברים שהלוואי וידעתי לפני שהתחלתי ללמוד

"דברים שהלוואי וידעתי לפני שהתחלתי ללמוד..."

ללכת אחרי הלב, לחשוב על הקריירה, לבחור על פי ההגיון – עצות ששמעתם בהקשר של בחירת מסלול הלימודים לעיתים סותרות אחת את השנייה. אז איך בכל זאת בוחרים מה ללמוד?

איך בוחרים מה ללמוד זאת שאלה שלא מעטים מתחבטים בה. אלפי צעירים (ולא מעט מבוגרים) עומדים בפני השאלות הקשות שישפיעו על עתידם – מה ללמוד, איפה, מתי להתחיל? כולנו מכירים את אלו שתמיד ידעו מה הם רוצים להיות ולעשות, אבל רובנו, בואו נודה, על תקן מתלבטים.

כל דרך מתחילה בצעד הראשון

תקופת הלימודים האקדמיים חשובה לא רק בגלל הידע הנרכש וההכשרה המקצועית, אלא גם בזכות פיתוח קשרים והכנה לחיים עצמאיים וגם בזכות החוויות הסטודנטיאליות, שמעבר ללימודים עצמם, גם להן תפקיד חשוב.

ההחלטה החשובה הראשונה בדרך לתואר היא מה ללמוד? ישנם לא מעט מכונים המתמחים בייעוץ ובהכוונה מקצועית. במכונים אלו נערכים מבחנים וראיונות מתוכם מגבשים המלצות לתחומי לימוד מסוימים המתאימים למועמד. פעמים רבות, כבר בזמן השרות הצבאי או בעת השחרור ובעבודות לחיילים משוחררים, אנחנו כבר יכולים לקבל הבנה בסיסית של הכישורים והיכולות שלנו. להבין האם, למשל, אנחנו אנשי מכירות מלידה, אם יש לנו כישורים מולדים לניהול משא ומתן או בעלי חשיבה אנליטית מאוד. כדאי לזכור כי ישנם גם כישורים אותם ניתן לפתח במהלך החיים והעבודה.

העצה שלנו היא, שלא להסתפק בהילה הכללית של מקצוע הלימוד, אלא לבדוק אותו לעומקו. לקרוא בעיון את תכניות הלימודים במסגרת התואר הראשון, להגיע לימים פתוחים או אפילו לשיעור צפייה או שניים. חשוב להתרשם בגוף ראשון ממסלול הלימודים, לדבר עם סטודנטים אחרים בתחום, לשוחח עם אנשים שעובדים במקצוע ולשאול אותם על אופי עבודתם בפועל, אחרי התואר, איך נראה יום העבודה שלהם, אילו כישורים חשובים משמשים אותם ביומיום בשביל להתקדם במעלה הסולם ועוד.

ועוד לפני הצעד הראשון – כדאי לנעול נעליים נוחות

כמובן, שדרישות הקבלה למסלולי הלימודים האקדמיים, הם סוגיה משמעותית בדרך וחשוב לא להירתע ממנה – תעודת בגרות ניתן לסיים ולשפר גם לאחר השירות הצבאי/ לאומי וכך גם לגבי ציון הפסיכומטרי. ציונים טובים, אגב, יוכלו לסלול לכם את הדרך למלגות הצטיינות אשר עשויות לסייע לכם במימון שכר הלימוד.

לצידן, כדאי גם לברר לגבי זכאות למלגות בקטגוריות אחרות. למשל, התנדבות וסיוע לאוכלוסיות מוחלשות הינה קריטריון חשוב בזכאות לרוב המלגות המחולקות בארץ, כדאי לשים לזה ולהתחיל להתנדב. זה גם יעשה לכם טוב בחיים, בלי קשר.

האם השירות הצבאי יוכל לעזור לי?

ישנם מוסדות לימוד אקדמיים אשר נותנים עדיפות ליוצאי צבא, במיוחד כאלו בעלי עבר קרבי או פיקודי. כאשר פונים למוסד לימודים כדאי לברר האם קיים בו מסלול דומה, ולהזכיר את הרקע הצבאי בכל מקרה.

גם בתחום המלגות יש יתרון לשירות בצה"ל או לשירות לאומי. ישנן מלגות רבות המיועדות ליוצאי צבא, דוגמת קרן גרוס או Impact המעניקות מלגות לחיילים משוחררים עם עדיפות ליוצאי יחידות קרביות.

שני טיפים כלליים בשבילכם

1. חשבו מה הם סדרי העדיפויות שלכם, מה חשוב לכם יותר – ללמוד במסלול שיכין אתכם לפיתוח קריירה במקצוע מתגמל או ללמוד במסלול שממנו תיהנו יותר או תרכשו השכלה כללית מעניינת. בחירה לפי הלב והפרקטיקה יכולה להוביל אתכם לשתי החלטות שונות מאד זו מזו. ההבנה מי מהגורמים חשוב עבורכם יותר תעזור לכם בקבלת ההחלטה.

אם יתמזל מזלכם, כמובן, תוכלו לשלב בין השניים.

2. אל תמהרו אבל גם אל תתמהמהו. ההחלטה באיזה מוסד לימודים אקדמי לבחור היא החלטה חשובה עם משמעויות נגזרות מעבר לתקופת הלימודים. קחו את הזמן, בדקו היטב וגבשו החלטה רגועה, אך זכרו כי תקופת הרישום במוסדות האקדמיים היא מוגבלת.

לימודים אקדמיים הם צעד ראשון וחשוב לקראת חיים בוגרים ועצמאיים. בדקו את האפשרויות הפתוחות בפניכם וקבלו החלטה שקולה. אחרי הכל, זה צעד קטן לאדם, צעד גדול לחיים.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

מסחר בפורקס- להכנס לשוק ההון מייד אחרי הצבא

מסחר בפורקס- להכנס לשוק ההון מייד אחרי הצבא

לימודים בתחום הסייבר

כל הפרטים החשובים על לימודים בתחום הסייבר. כנסו וקראו!

לימודים בשילוב עם עבודה

אז איך בעצם עושים אתזה ? אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל הטיפים שיעזרו לכם.

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.