האם מותר לעבוד בשתי עבודות מועדפות?

בואו נעשה סדר אחת ולתמיד

האם מותר לעבוד בשתי עבודות מועדפות?

לא אחת אנחנו נשאלים ע"י חיילים/ות משוחררים/ות העובדים/ות בעבודה מועדפת "האם ניתן לעבוד בשתי עבודות במועדפת?".

אז ראשית, יש לדעת שיש לצבור 150 ימי עבודה לקבלת מענק עבודה מועדפת, כאשר יום עבודה הוא מינימום 6 שעות. ניתן לצבור כמה מקומות עבודה אך בכל מקרה אין להגיש את הצבירה של 150 הימים בפחות משישה חודשים. כלומר אם עבדתם/ן בשתי עבודות מלאות וצברתם/ן 44 ימים בכל חודש, תהיו חייבים/ות להמתין את כל התקופה של ששת החודשים.

אנשים רבים מחזיקים ביותר ממשרה אחת. הסיבה העיקרית היא הגדלת ההכנסה. אך יש חיילים/ות משוחררים/ות שמשוכנעים/ות שאם יעבדו בשתי עבודות יכולו לצבור את הימים למענק ולהגיע ל 150 הימים מהר יותר. שכמובן גם אתם כבר יודעים שזו טעות.

במידה ובכל זאת, מסיבות כלכליות , אתם/ן מחפשים/ות עבודה שנייה, כדאי שתדעו כמה דברים: ראשית עליכם/ן לברר מול המעסיק באם הוא מרשה לכם/ן לעבוד בשתי עבודות. יש מקומות אשר אינם מרשים מכיוון שלטענתם, זה יגרום להורדת התפוקה. (לדוגמא: באם אתם/ן עובדים/ות במשרת יום ומצאתם/ן עבודה שנייה, אשר בעקבותיה אתם/ן הולכים/ות לישון בארבע בבוקר אז ברור שתהיו עייפים/ות.)

שילוב בין שתי עבודות לאורך זמן, מקשה ושוחק. כדי לשמור על עניין ומרץ בעבודה, יש לבחור משרה שנייה שתהיה שונה מהמשרה הראשונה. למשל, באם העבודה העיקרית היא אינטנסיבית, עדיף שהעבודה השנייה תהיה בעלת אופי רגוע יותר.

מצאו עבודה שנייה שתהיה בקרבת מקום מגוריכם/ן, או לפחות בקרבת מקום העבודה העיקרית, וזאת על מנת לחסוך מכם/ן את הנסיעות והזמן אשר מתבזבז בנסיעות.

חשוב לעדכן את שני המעסיקים על כך שאתם/ן עובדים/ות בשתי עבודות. יכול להיות שתאלצו לבצע משהו שנקרא תיאום מס ,וזאת על מנת שלא תצטרכו לשלם מס הכנסה גבוה. אך בעיקר הדיווח למעסיקים חשוב כדי שתהיו מבוטחים/ות בשני המקומות, למקרה של חלילה פציעה במהלך העבודה, או בדרך לעבודה השנייה. העלות לא גבוהה ויש לה חשיבות רבה.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

מענק עבודה מועדפת - אופן הגשה

ניתן להגיש את המענק לעבודה מועדפת באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי בלינק כאן.

עבודה מועדפת - לא רק שכר מינימום

כיום ניתן לקבל מגוון הצעות עבודה במלונות, תחנות דלק, מפעלי תעשיה ועוד ולא בשכר מינימום.

עבודה מועדפת אפשר לסיים בחצי שנה? אין חיה כזאת!

רוב רובם של החיילים המשוחררים והחיילות המשוחררות מתקשים/ות לסיים את תקופת העבודה המועדפת בחצי שנה! מענק עבודה מועדפת מלא לחייל/ת…

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.