זיכוי מס לחייל משוחררים

אביב העבירה את זמנה כמארחת ומלצרית במסעדת יוקרה לאחר שהשתחררה מצה"ל ועבדה אצל מעסיק אחד בלבד. לטענתה מי שעובד במקום עבודה אחד לא יכול להיות זכאי להחזר מס הכנסה. אבל אתר CASHU.CO.IL הוכיח לה אחרת והיא קיבלה....

זיכוי מס לחיילים משוחררים

זיכוי בגין חייל משוחרר

בני הזוג לירון ואביב נפגשו בשנת 2017 כשטיילו בדרום אמריקה, טיול אחרי הצבא. שנת 2017, שנת שחרורם מצה"ל, היתה זו שנה שבה התלבט לירון אם להתחיל את לימודי ההיסטוריה של המזרח התיכון ולוותר על הטיול או לא לוותר על מה שנראה לו אז חלום שיישכח, אותו מסע לחו"ל. עד שקיבל את ההחלטה עבד כשליח שכיר בשלוש מסעדות מוכרות במרכז תל אביב. לירון לא היה מודע לחובת ביצוע תיאום מס והשלים עם תשלומי מיסים גבוהים. אף ששמע על זכויות במס לחיילים משוחררים, לא חשב שההטבות במס הכנסה מחושבות ממש עם תום השחרור משירות סדיר. צעיר.

אביב העבירה את זמנה כמארחת ומלצרית במסעדת יוקרה לאחר שהשתחררה מצה"ל ועבדה אצל מעסיק אחד בלבד. לטענתה מי שעובד במקום עבודה אחד לא יכול להיות זכאי להחזר מס הכנסה.

בהרצאה ששמעו בעיר מגוריהם לאחר שחזרו ארצה על זכויות חיילים משוחררים והחזרי מס לשכירים התברר להם כי כל חייל משוחרר אשר סיים שירות סדיר, כל תקופת שירות שהיא, זכאי להטבת מס.

הזיכוי מתייחס להכנסה ממשכורת או מעסק, דבר שמכונה בשפה המקצועית "הכנסה מיגיעה אישית" וההטבה ניתנת למי ששירת בצה"ל, במשמר הגבול, במשטרה ובשירות לאומי, החל בחודש שלאחר מועד השחרור ולמשך 36 חודשים. כך למשל, אביב שהשתחרר מצה"ל ב-19 בפברואר 2017 זכאי להטבת המס לתקופה שמחודש מרץ 2017 ואילך. לפיכך מספר החודשים לזיכוי בשנת 2017 הינו 10 חודשים. אגב, שירות קבע לא נחשב שירות סדיר.

גובה הזיכוי תלוי בתקופת השירות הסדיר, כך שחייל לאחר 23 חודשי שירות מלאים וחיילת לאחר 22 חודשי שירות מלאים זכאים ל-1/6 נקודת זיכוי לחודש, שהם הנחה של 436 ₪ בחודש או שווה ערך כספי ל-2 נקודות זיכוי בשנה מלאה. הזכאות בשל תקופת שירות קצרה יותר הינה ל-1/12, שהם הנחה של 218 ₪ בחודש או נקודת זיכוי אחת מלאה לשנה.

לאחר שהמרצה בכנס המליץ על ביצוע החזר מס הכנסה באמצעות מערכת Cashu הידידותית באתר Cashu.co.il, קיבל לירון החזר בסך 5,612 ₪ ואביב קיבלה החזר מס 2,735 ₪ כולל ריבית והפרשי הצמדה בגין שנת 2017 בלבד! לדוחות שהוגשו צרפו לירון ואביב את טופסי 106 מכל מעסיקיהם וכן צילום תעודת שחרור או תעודת סיום שירות שבה צוין מספר חודשי השירות וכמובן תאריך השחרור. לאביב, שעבד באופן חלקי גם בשנת הקורונה 2020 נמצאה זכאות נוספת לקבלת החזר מס נוסף בסך 2,030 ₪, הוא מילא והגיש את הדוח גם לשנה זו. לא קיימת בעיה להגיש בקשה להחזר מס עבור יותר משנה אחת ולכן מומלץ לבדוק מספר שנים של זכאות להחזר (ניתן עד 6 שנים בלבד אחורנית, כך למשל בשנת 2021 השנה המוקדמת להחזר מס הינה 2015).

בשנים 2018-2019 לא היתה חבות במס לבני הזוג ולכן לא היה צורך בהגשת דוחות נוספים למס הכנסה.

אביב עבדה בשנת 2020 בחווה לגידול בעלי חיים וזו מוכרת כעבודה מועדפת. חשוב לציין כי מענק בשל עבודה מועדפת המשולם על ידי הביטוח הלאומי לחייל משוחרר הוא סכום החייב במס הכנסה ויש לכלול את סכום ההכנסה הכולל על פי אישור מביטוח לאומי במסגרת בדיקת הזכאות להחזר מס.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

עבודות מועדפות

באתר מועדפת תמצאו מגוון  עבודות מועדפות  לחיילים וחיילות משוחררים.

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

משרדי מועדפת פתוחים:

בימים א' עד ה'

בין השעות 09:00 - 17:00

מספר טלפון: 072-2222-590

צרו איתנו קשר. שלחו הודעת

מומלץ להירשם באתר מועדפת  www.muadefet.co.il/lp

עוד מאמרים בנושא

שכר מינימום - עדכון

החל מיום 01.04.2024 שכר המינימום הוא 5,880.02 ₪ לחודש למשרה מלאה ו-32.30 ₪ לשעה

עבודה מועדפת - לא שכר מינימום

מי אמר מועדפת ולא בשכר מינימום?

חייל משוחרר משלם מס הכנסה

האם חייל משוחרר פטור ממס הכנסה בשנתיים הראשונות לשחרורו? זוהי הדעה הרווחת בקרב חיילים משוחררים...זהו שלא!!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.

היי, הגעתם לאתר מועדפת

יש לנו מאות משרות מועדפות בשבילכם! תנו לנו למצוא לכם עבודה עם מענק של 10,826 ש"ח.
השאירו פרטים ונציגנו ייצרו עמכם קשר מיידית.