זכויות בעבודה מועדפת

חשוב שתדעו מה הזכויות שלכם

זכויותכם בעבודה מועדפת

סוף סוף-אזרחים. נגמרו ימי בית הספר העליזים בהם המורים/ות אמרו לך מה לעשות, הסתיימה תקופת הצבא, חזרת מדרום אמריקה או הודו שם היה לכם חופש וזמן אין סופי... זה הזמן למלא את חשבון הבנק לפני שמתחילים הלימודים או עוברים לדירה משלכם.

זכויות בעבודה מועדפת

לכן אתם חייבים למצוא עבודה!

וסוף סוף מצאתם אותה - המשרה המיוחלת! הבוס נראה סבבה, שאר העובדים לא נראים מדי מעפנים,  המשמרות נוחות, ובגדול אחלה מקום להתחיל לעבוד בו. אך זה  הזמן לשים לב-האם מקום העבודה החדש שומר על הזכויות שלך כמו שצריך?

בואו נתחיל מהבסיס - שכר המינימום. בהתאם לחוק בישראל, על המעסיק לשלם לך לא פחות מ: 29.12 ש"ח לשעה. משלמים לך פחות? זמן לשקול לפנות לוועד העובדים של החברה.

משלמים לך יותר? זמן ללכת לספר לחברים.

ימי חופשה - כל עובד/ת זכאי/ת לימי חופשה בתשלום, אותם הוא/היא צובר/ת במהלך השנה. ימי החופשה נצברים בהתאם לכמות הזמן בה את/ה עובד/ת. ב: 4 השנים הראשונות במקום העבודה, העובד/ת זכאי/ת לשבועיים חופשה בשנה. (השבועיים נמדדים ביחס לכמות הימים בה את/ה עובד/ת. אם את/ה עובד/ת 5 ימים בשבוע-החופשה שלך הינה 10 ימים. אם את/ה עובד/ת 6 ימים בשבוע - הינך זכאי/ת ל12 ימים בשנה).

כמובן, כל עובד/ת זכאי/ת לימי מחלה-במצטבר מגיע לך 18 ימי מחלה בשנה, כאשר על היום הראשון את/ה לא תקבל/י תשלום, על היום השני והשלישי 37.5% מהשכר היומי, ומהיום הרביעי ואליך- 75%.

מועד תשלום שכר עבודה - בתום כל חודש על המעסיק לתת לך משכורת. הוא יכול "למרוח" את זה עד ה9 לחודש שאחריו, לא יותר. אחרת זה נחשב "הלנת שכר". (אלא אם כן הוסכם בינכם/ן על תאריך אחר).

דמי נסיעות - הדלק עולה, וכך גם עלות הנסיעה באוטבוס/רכב לעבודה. זכרו-אין זה עליכם/ן! על המעסיק לשלם לך החזרי נסיעות על פי חוק. במידה ועלות הנסיעות היומית שלך היא עד 23.70 ₪ ליום, על המעסיק להחזיר לך את דמי הנסיעה במלואן. אך אם זה עובר את תקרת המחיר המקבע על פי החוק, אין על המעסיק לשלם לך את היתרה.

הפסקות - לעבוד זה חשוב, אך אי אפשר לעבוד בלי מנוחה. כל עובד/ת אשר עובד/ת יותר מ6 שעות יומיות, זכאי להפסקה של ¾ שעה לפחות. אם מדובר בערבי חג או ימי שישי-זכאי/ת העובד ל1/2 שעה של הפסקה.
שעות ההפסקה אינן נחשבות שעות עבודה מבחינת התשלום, ואין על המעסיק לשלם לך על זמן זה.

ימי חג - אם את/ה עובד/ת לפי שעה או לפי ימים-רק כעבור 3 חודשים את/ה זכאי/ת לתשלום על ימי חג. החגים אשר נכללים תחת הגדרה זו הם: ראש השנה, יום הכיפורים, היום הראשון והאחרון של סוכות, היום הראשון והאחרון בחג הפסח, שבועות ויום העצמאות. חג שמח!

שעות נוספות - עובד/ת במשרה מלאה והבוס רוצה אותך לעוד כמה שעות בעבודה, מעבר למספר השעות של יום עבודה רגיל? אחלה, הרווח כולו שלך. אם נשארת עוד שעתיים בעבודה -את/ה זכאי/ת לתוספת של 25% לשעת עבודה. במידה ונשארת מעבר לכך, את/ה זכאי/ת ל50% תוספת על כל שעת עבודה.

הודעה מוקדמת - מכירים/ות את הסרט "שבועיים מראש"? זו התקופה שעל המעסיק להודיע לך לפני שהוא מפטר אותך, במידה ואת/ה עובד/ת אצלו שנה. אגב, החוק הזה חל גם עליך - זהו גם הזמן שבו עליך להתריע מראש לפני עזיבה.

שיהיה בהצלחה! צוות עבודה מועדפת.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

מענק עבודה מועדפת - אופן הגשה

ניתן להגיש את המענק לעבודה מועדפת באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי בלינק כאן.

עבודה מועדפת - לא רק שכר מינימום

כיום ניתן לקבל מגוון הצעות עבודה במלונות, תחנות דלק, מפעלי תעשיה ועוד ולא בשכר מינימום.

עבודה מועדפת אפשר לסיים בחצי שנה? אין חיה כזאת!

רוב רובם של החיילים המשוחררים והחיילות המשוחררות מתקשים/ות לסיים את תקופת העבודה המועדפת בחצי שנה! מענק עבודה מועדפת מלא לחייל/ת…

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.