כיצד משיגים הלוואות לצורך מימון שכר לימוד?

מימון שכר הלימוד הינו עניין המעסיק רבים המתעניינים להתחיל ללמוד, וזו אכן משימה לא פשוטה כלל!

אז מאיפה משיגים את הכסף?

הלוואה לצורך מימון שכר לימוד

מימון שכר הלימוד הינו עניין המעסיק רבים/ות המעוניינים/ות להתחיל ללמוד, וזו אכן משימה לא פשוטה כלל. גם צעירים/ות בשנות העשרים המאוחרות לחייהם/ן, נשואים/ות טריים/ות או בעלי/ות משפחות, הרוצים/ות ללמוד באוניברסיטה או במכללה לקראת תואר ראשון, מתקשים/ות לממן את שכר הלימוד הגבוה (בעיקר במכללות). אז כיצד עושים זאת? כיצד מממנים שכר לימוד?

כיצד משיגים הלוואות לצורך מימון שכר לימוד?

הדרך הטובה ביותר, היא באמצעות הלוואה מהבנק. יש גם כמובן לא מעט מלגות, ותמיד ניתן לבקש עזרה מההורים, אך אם אתם/ן רוצים/ות ללמוד בראש שקט (ובמקביל גם לעבוד בעבודת סטודנטים/ות זמנית), הדרך הטובה ביותר היא לקבל הלוואה מהבנק. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

מימון באמצעות הלוואה ישירה מהבנק

ישנן דרכים רבות שבאמצעותן ניתן לממן את שכר הלימוד, והדרך במהירה ביותר, היא באמצעות פנייה לבנק בבקשת הלוואה. לבנקים רבים יש מסלולי הלוואות ייחודיים לסטודנטים/ות, בתנאים נוחים מאוד. הבנקים יודעים, כי לצעירים/ות בתחילת דרכם/ן לא תמיד יש כסף למטרת לימודים, אך ההשקעה היא למעשה לטווח הארוך- כיום הצעירים/ות ילמדו, ובעתיד, בזכות התואר שרכשו, יוכלו למצוא עבודה מכניסה ולהחזיר את ההלוואה. בנקים רבים מעניקים הלוואות שניתן לפרוס על פני מספר שנים, ואז העלות לחודש היא נמוכה למדי. יש כמובן לשים לב איזו ריבית משלמים ומהם תנאי ההלוואה, וחשוב לקבל כמה הצעות ולהתמקח עם הבנקים השונים. אך אם אין לכם/ן כיום את הסכום הדרוש ללימודים (החל מעשרת אלפים שקלים באוניברסיטאות ועד לשלושים אלף שקלים ומעלה במכללות), פנו עוד היום למספר בנקים, וקבלו הצעות להלוואות לסטודנטים/ות. ישנם גם מסלולים בהם ניתן לשלם את השובר באמצעות פריסה לתשלומים רבים. בדף זה תוכלו לקרוא על כך בהרחבה.
מימון באמצעות חברת האשראי
אופציה נוספת, היא לממן את התשלום באמצעות חברת האשראי שלכם/ן. זוהי דרך מהירה ונוחה לשלם את שכר הלימוד, אך חברות האשראי גובות לא פעם ריביות גבוהות יותר מאשר הבנקים. ניתן פשוט לשלם את עלות הלימודים תוך פריסה לתשלומים רבים, ולשלם באמצעות כרטיס האשראי, וכך בכל חודש התשלום יהיה נמוך יותר מאשר אם תשלמו הכל בבת אחת. עבור רבים/ות, זוהי הדרך המהירה והנוחה ביותר והיא מתאימה גם למי שלא מצליח/ה לקבל הלוואה נוחה מהבנק. פשוט משלמים בתשלומים בכרטיס האשראי (או לוקחים הלוואה דרך כרטיס האשראי) - ושכר הלימוד משולם!

הלוואות לחיילים/ות משוחררים/ות

מלבד הלוואות לסטודנטים/ות ולצעירים/ות, מעניקים הבנקים גם לא מעט סוגים של הלוואות לחיילים/ות משוחררים/ות. הלוואות אלה (הניתנות בתנאים נוחים למדי), הן עבור לימודים באוניברסיטה, ויש גם הלוואות למטרות אחרות, כגון: רכישת רכב, מימון שכר דירה ועוד. למרות שבדרך כלל התנאים נוחים למדי, כמו בכל הלוואה, בין אם אתם/ן צעירים/ות, חיילים/ות משוחררים/ות, נשואים/ות טריים/ות או בעלי/ות משפחה, הבנק יבדוק את כושר ההחזר שלכם/ן, את הביטחונות שלכם/ן ואת ההכנסה המשוערת שלכם/ן. במקרה של חיילים/ות משוחררים/ות או צעירים/ות בתחילת דרכם/ן, הבנקים יודעים כי אין עדיין יותר מדי הכנסות, אך ההלוואות ניתנות בתקווה שבעתיד הקרוב, הסטודנטים/ות ירכשו השכלה ומקצוע, ויצליחו כך להחזיר את ההלוואות.

טיפים לקבלת הלוואת

אם ההלוואה היא למטרת לימודים, עליכם/ן לפנות למספר בנקים, ולבקש הלוואה מיוחדת לצורך זה. ניתן לברר גם באתרי האינטרנט של בנקים שונים, אך כדאי גם להגיע פיזית לכמה סניפים ולשוחח עם פקידי הבנק. מומלץ לעשות רושם חיובי, להגיע מסודרים/ות ומוכנים/ות לפגישה, ולהציג את כל המסמכים הרלוונטיים (אישורים המעידים על סיום השירות, משכורת אם יש, תדפיסי חשבון בנק, הכנסות אחרות ועוד). וכמובן, הטיפ החשוב ביותר, הוא לערך סקר שוק מקיף בין הבנקים השונים, על מנת שתוכלו לאתר את ההלוואה הזולה והמתאימה לכם/ן ביותר.
לסיכום, אם אתם/ן צעירים/ות בתחילת דרככם/ן, ולא מסוגלים/ות לממן את שכר הלימוד, אל תתייאשו! תמיד ניתן לפנות למספר בנקים או לחברת האשראי ולבקש הלוואה נוחה לצורך מימון שכר הלימוד. אם תעמדו בקריטריונים של הבנק, הלוואות אלו יאפשרו לכם/ן ללמוד לקבלת תואר אקדמי, ויפתחו בפניכם/ן שערים רבים!

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

על חסכונות, זכויות והשקעות

על חסכונות, זכויות והשקעות מדריך פיננסי לאזרחים החדשים

ביטוח רכב לנהג הצעיר – כל מה שלא ידעתם

תחום הנהגים החדשים והנהגים הצעירים הוא לעתים קרובות מעורפל – מי נחשב צעיר ומי חדש? כמה צריך לשלם? אילו הגבלות…

כל שרציתם לדעת על פנסיה

זה אולי נראה רחוק אך התחלה מוקדמת של חסכון פנסיוני יכולה לתרום רבות לקצבה מספיקה בגיל הפרישה. כל מה שצריך…

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.