מה תהיו כשתהיו גדולים?

אחת השאלות המלחיצות והלא ידועות עבור רובנו , היא : מה תרצו לעשות כשתיהיו גדולים

אכן זוהי שאלה קשה ולכן אנחנו כאן כדי לעזור לכם

 חמש עצות לבחירת הלימודים אחרי השחרור

אחד הלחצים גדולים לאחר השחרור מהצבא מתקשר לסימני השאלה שעולים לגבי העתיד המקצועי. אם כבר סיימתם למלא את . חובתכם הצבאית ואולי אפילו נהניתם בטיול שלאחר הצבא שלו כה חיכיתם- השלב הטבעי הבא הוא להתחיל לימודים אקדמיים. מלחיץ אותכם? הנה כמה עצות מאיתנו אליכם שיורידו את מפלס החרדה

:אז הנה הן חמשת העצות שלנו

מצוא את עצמכם באזרחות ולתכנן תכניות לעתיד, ועדיף כאלו שתהיינה פרקטיות שתשרתנה אתכם נאמנה בהמשך. תכניות הכוללות הרשמה ללימודים בכדי להשיג באופן רשמי דיפלומה מקצועית תהפוך כל הורה לגאה אף יותר, בין אם זה נעשה בסמוך לשחרור ולא כולל תקופת חיפוש עצמי ארוכה או אולי לאחר הטיול הארוך שכולל חיפוש וזיהוי ה"אני" ולאן מועדות הפנים. אז לפני שבוחרים באופן אקראי את הלימודים על בסיס תחושת בטן או המלצות/ לחצים חברתיים, חשוב לבצע חשיבה מקדימה ולקחת בחשבון כי מדובר בהחלטה שביכולתה להשפיע על עתידכם וללא ספק על תקופת הלימודים שעשויה להיות ממושכת. אז איך בוחרים מה ללמוד ואיפה?

תחושת בטן לא תסייע - אין מנוס מלבדוק את השטח

מכיוון שמדובר בקבלת החלטה שיכולה להיות מכריעה, והמטרה היא לא להתנסות בלימודים ועל הדרך לבזבז זמן וכסף, חשוב לבחון היטב מה האפשרויות העומדות מבחינתכם. לאיזה מקצועות לימודים תוכלו להתקבל ובאיזה מקומות? האם תידרשו לשיפור הנתונים כמו בגרויות/ פסיכומטרי לצורך הקבלה או שהתמזל מזלכם והנתונים מאפשרים לכם לבחור ממכלול האפשרויות? ואם לימודים באוניברסיטה או במכללה שהינכם מחייבים לתקופה של שנים פחות מתאימה ואפשרית מבחינתכם, אולי קורסים מקצועיים קצרי טווח פרקטיים ישרתו את המטרה טוב יותר? בכל מקרה כדאי להתמקד לגבי תחומי הלימוד המתרשמים לכם כמעניינים ונראה שתרצו לעסוק בהם לאחר סיומם. מכיוון שעדיף לבחור בלימודים שהם לא רק בשביל הנשמה אלא גם פרקטיים וכאלו שיקדמו אתכם מקצועית, וודאו טרום ההרשמה בפועל שאכן מדובר במקום לימודים ותעודה שמוכרים ומוערכים בתחום המקצועי.

מה שטוב לחברים לא בהכרח יתאים לכם

לכל הדעות- תענוג גדול ללמוד עם החברים המוכרים והאהובים, לבלות יחד בהפסקות וללמוד למבחנים, אך יחד עם זאת- לא בהכרח מה שמתאים ונבחר על ידי החברים, יתאים גם עבורכם. החברות תשרוד גם אם תחליטו לפנות לכיווני לימודים אחרים. חשוב להחליט על תחום הלימודים והמיקום כך שיענה על הצרכים שלכם ויקדם אתכם, כאשר לכל אחד יש את תחומי העניין שלו ושאיפות עצמיות ייחודיות. מסיבה חברתית תוכלו ליהנות גם במסגרת אליה תגיעו ללא היכרות מוקדמת עם שאר התלמידים ואפילו תגיעו עם ראש פתוח ליהנות מהיכרויות חדשות. בעת דליית המידע ממקום הלימודים לגבי מסלול הלימודים המעניין אתכם, בררו מי קהל היעד שנרשם ללימודים אלו, בין אם מדובר בתואר אקדמי או קורס מקצועי. בהתייחס לקורסים מקצועיים- לרוב אוכלוסיית התלמידים הינה לרוב מגוונת, כאשר במידה ותבחרו בקורס שמיועד בין השאר לחיילים משוחררים, תוכלו ליהנות מחברת צעירים בני גילכם.

ניצול הזכויות ובחירת המסלול הנכון ביותר

במסגרת זכויות ייעודיות לחיילים המשוחררים, תוכלו ליהנות מלימודים על חשבון כספי הפיקדון, כאשר הדבר מתאפשר במקומות לימודים מגוונים. בררו מהם המוסדות המוכרים לצרכי הפיקדון, כאשר יש לקחת בחשבון שמוסדות חינוך מסוימים מציעים לימודים שרק חלקם מוכרים לצרכי הפיקדון ובמקרה זה חשוב לוודא כי מסלול הלימודים המעניין אתכם אכן מוכר. במידה ואכן כן, בררו האם יש תנאים מסוימים לצורך קבלת הזכות ואם כן, מה נדרש מכם לצורך הזכאות.

בנוסף לווידוא שאכן הלימודים מוכרים לפיקדון, וודאו שמסלול הלימודים אכן רלוונטי גם לצעירים לאחר הצבא, כלומר אינו דורש ניסיון או ידע קודמים בתחום רלוונטי שככל הנראה טרם הספקתם לרכוש. בחלק ממסלולי הלימודים, התכנים כוללים לימוד מ-א' ועד ת' של המקצוע ולכן יהיו מאוד רלוונטיים עבורכם, בעוד שאחרים יהיו לימודים מתקדמים שמחייבים ידע או ניסיון בתחום או המשך של הכשרה מקצועית קודמת.

חתול בשק זה סיכון גדול מידי

קיים קושי מהותי להיווכח שאכן מסלול הלימודים שנראה לכם מעניין ורלוונטי על הנייר, אכן יעמוד בציפיותיכם. חשוב כמובן להשיג את המידע המלא אודות הלימודים כמו למשל הסילבוס הכולל את תכני השיעורים, צוות המרצים וכיוצא בזה ובהסתמך עליו לקבל את ההחלטה, אך אין כמו להיות נוכח בשיעור ניסיון לצפייה על מנת להתרשם משיעור לדוגמה. בשיעור מהסוג תוכלו לבחון את האווירה בכיתה, עד כמה הינה אינטימית ומאפשרת למידה אופטימאלית, מקצועיות המרצה ויחסו לתלמידים ומידת העניין של החומר המועבר. מרבית מוסדות הלימוד אכן מאפשרים "הצצה" טרום ההרשמה בכדי לבחון את התאמתו. בררו אם הדבר אכן אפשרי ותאמו שיעור צפייה, שבהתבסס עליו תוכלו להחליט סופית.

לבסוף, על סמך היכרות מוקדמת עם הרגלי הלימוד שלכם ותחומי העניין, תוכלו לבחור את אופי הלימודים הנכון ביותר עבורכם: האם תואר אקדמי המתפרס על מספר שנים במסגרת מחייבת רלוונטי בשלב בו אתם נמצאים או לחילופין, קורס או הכשרה מקצועית ממוקדים יהיה רלוונטי בהתאם לתכניות המקצועיות לעתיד. לגבי תארים אקדמיים, תוכלו לרכוש ידיעון של השנתון הרלוונטי של מוסד הלימודים או להתרשם באופן ראשוני באתר האינטרנט של האוניברסיטה/ מכללה ולגבי קורסים מקצועיים, ראו לדוגמה באתר מכללה רשימת מסלולי לימודים שחלקם בהחלט מוכרים לפיקדון.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

על חסכונות, זכויות והשקעות

על חסכונות, זכויות והשקעות מדריך פיננסי לאזרחים החדשים

ביטוח רכב לנהג הצעיר – כל מה שלא ידעתם

תחום הנהגים החדשים והנהגים הצעירים הוא לעתים קרובות מעורפל – מי נחשב צעיר ומי חדש? כמה צריך לשלם? אילו הגבלות…

כל שרציתם לדעת על פנסיה

זה אולי נראה רחוק אך התחלה מוקדמת של חסכון פנסיוני יכולה לתרום רבות לקצבה מספיקה בגיל הפרישה. כל מה שצריך…

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.