עשרת הדיברות למשתחרר הטרי

עשרת הדיברות למשתחרר הטרי

זהו, זה נגמר, השתחררתם! אין יותר מדים, אין יותר שמירות, גלח"צים ואוכל נוראי

לא הייתם מאמינים שזה יגיע כל כך מהר. אז מה עושים עכשיו? ריכזנו עשר טיפים להתחל את החיים.

1.צאו לבלות! רק השתחררתם ולכן זה הזמן לצאת ולחגוג את השחרור! קחו לכם כמה שבועות, לכו לים להשתזף ולשחק מטקות, צאו למסיבות שוות תפגשו עם חברים שלא יצא לכם לראות הרבה זמן, תטיילו במקומות יפהפים בארץ.

 

2.צאו מהשוק כן כן זה אמיתי, אתם כבר לא לובשים מדים , אין מפקד או רס"ר שאומרים לכם מה לעשות, כבו את כל השעונים המעוררים בפלאפון וצאו מהשוק. חלפו להם כמה שנים שבהם הייתם "רכוש צה"ל" אבל עכשיו זה נגמר. מזל טוב!

 

3.חסכו כסף  מהרגע שבו השתחררתם אתם הופכים לכלכלנים קטנים ומנהלים את חשבון הבנק שלכם לבד (או בעזרת אבא ואמא). פתאום אחריי הצבא אתם רוצים להוציא יותר כסף על יציאות בגדים חופשות , מעין חסך אחריי כל התקופה של הצבא. אז אל תשכחו שאתם רוצים עוד לטייל בעולם ולחסוך לדברים גדולים , אז כדי שתיהיו מחושבים ותשימו לב לחשבון הבנק שלכם כמה אתם מבזבזים וכמה את מרווחים.

 

4.מצאו עבודה מועדפת  אחריי שחגגתם כמה שבועות וביליתם בלי סוף, הגיע הזמן לצאת לעבוד. רוב החיילים בוחרים בעבודה מועדפת.נכון לפעמים הן עבודות פחות שוות אבל אחריי כחצי שנה אתם מקבלים מענק של 9,577 ש"ח, כך שזה בהחלט שווה אתזה.

 

5.להסדיר תשלום מול ביטוח לאומי  אז לפני שאתם עולים על המטוס לחצי שנה ויותר כדי שתסדירו מול ביטוח לאומי את התשלומים. אתם לא רוצים לגלות אחריי כמה חודשים בחול שהצטברו לכם חובות בגובה של אלפי שקלים. יש לכם בתור חיילים משוחררים חודשיים של פטור , אחריהם אתם מחויבים בתשלום חודשי גם אם אתם נמצאים בחו"ל.

 

6.טיילו בעולם  אחריי שעבדתם קשה במשך חצי שנה וקבילת סוף סוף את מענק המועפדת זה הזמן לבחור יעד מטורף עם חברים וסעו לתקופה ארוכה. תכירו מקומות חדשים תרבויות שונות ותחוו חוויות מדהימות וחד פעמיות! יש כלכך הרבה יעדים : הודו, דרום אמריקה , ארה"ב , יורו טריפ , אוסטרליה , ניו זילנד , הוואי. זה הזמן שלכם רק לבחור!

 

7.השלמת בגרויות ולימודים  אם במקרה לא השלמת בגרות עד עכשיו, אז זה לגמריי הזמן ! אל תדחו את זה. לגבי התואר, אפשר לחכות קצת, עד אחרי הטיול. זה לא ביג דיל. לא מדובר בהחלטה פשוטה – קשה מאוד לדעת בגיל 21, 22 מה לעשות ב-40 השנים הקרובות – אבל זה חלק מהחיים ואין מה לעשות. תעשו בדיקה מקיפה לראות מה באמת מעניין אותכם ומה אתם באמת אוהבים.. ואם אתם לא סגורים על זה עדיין עדיף שתחכו ולא תפעלו בעקבות לחצים של כולם.

 

8.מענק 5 שנים מהשחרור  אז מעבר למענק השחרור שמגיע לכם אם אתם עושים עבודה מועדפת, המדינה מעניקה לכם פיקדון אישי, שהוא כסף שנשמר עבורכם וניתן למימוש עבור שש מטרות מוגדרות: לימודים, הכשרה מקצועית, נישואים, רכישת דירה, הקמת עסק ורשיון נהיגה. באם עברו 5 שנים מיום השחרור ולא ניצלתם את הפיקדון, או ניצלתם רק את חלקו – אתם רשאים לפדות את הכסף לכל מטרה. זאת במשך שנתיים. לאחר 7 שנים מיום השחרור לא ניתן לקבל את כספי הפיקדון, לכן שימו לב לזמנים! חיילים רבים מפספסים את מענק הפיקדון.

 

9.שמרו את הטפסים  אחרי השחרור תתחילו לקבל המון מסמכים וטפסים: מביטוח לאומי, ממס הכנסה, מקופות החולים, תלוש משכורת, תלושי זכאות מהצבא (מענק, פיקדון וכדומה) ועוד הרבה דברים... חשוב שתשמרו ותארגנו עבורכם את כל המסמכים באופן מסודר בעיקר אלו מביטוח לאומי ומס הכנסה אותם אתם צריכים לשמור במשך 7 שנים. הם ישמשו אתכם בהמשך הדרך לבקשות החזרים, או לקבלת מלגות.

 

10.החיים האמיתיים  אתם נמצאים עכשיו באחד השלבים הכי מדהימים של החיים: סיימתם את לימודי התיכון, עברתם את גיל ההתבגרות, חוויתם הרבה חוויו משמעותיות בצבא, עברתם דברים , טיילתם בעולם. אתם כבר לא ילדים אך מצד שני רק יצאתם אל העולם האמיתי. זה הזמן שלכם לבחור את מסלול חייכים , זה נטו בחירתכם איך אתם רוצים שיראו חייכם, יש בזה משהו כיף ומדהים! אתם יכולים עכשיו להיות מי שתרצו ומה שתרצו, כל העתיד פרוש לפניכם.זה הזמן למצוא את הדברים שאתם טובים בהם, מצאו לכם את הדברים שאתם אוהבים לעשות והפכו אותם לחלק משגרת חייכם ומקצועכם.

בהצלחה !

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

 

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

מענק עבודה מועדפת - אופן הגשה

ניתן להגיש את המענק לעבודה מועדפת באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי בלינק כאן.

החשיבות של בחירת מקצוע מבוקש

סיימתם עכשיו צבא? אתם לקראת שחרור? מבולבלים ? , אפשר להבין אותך . זה לא באמת קל לבחור מה רוצים…

היחידה להכוונת חיילים משוחררים

אז מהי הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים ואיך היא יכולה לעזור לך?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.