עבודה מועדפת במגזר

כל הפרטים הכי חשובים. כל מי ששירת שירות צבאי מלא או שירות לאומי זכאי לעבוד בעבודה מועדפת ולקבל את המענק ללא הבדלים וללא אפליות.

מענק עבודה מועדפת למגזר הערבי

ככל שחולפות השנים, יותר ויותר בני המגזר הערבי ובני העדה הדרוזית משתלבים במסגרות השירות השונות במדינת ישראל. וכך, החל משנת 2014, צה''ל החל לשלוח צווי גיוס וולנטריים לערבים נוצרים, צעד שזוכה להיענות נאה. זאת ועוד, ערבים ישראלים רבים ממלאים תפקידים חשובים בצבא ההגנה לישראל, ובאופן שכיח לא פחות במסגרות השירות הלאומי בישראל.

עבודה מועדפת למגזר הערבי ודרוזים 

אבל מה קורה ברגע שאחרי השחרור? האם אותם משוחררים הנמנים על האוכלוסיה הערבית בישראל יכולים לעסוק בעבודה מועדפת לערבים (עבודה נדרשת), ולקבל בסיומה את המענק האטרקטיבי, העומד נכון לעכשיו על סכום של 9,950 ש''ח? כפי שתראו מיד, התשובה לכך חיובית בהחלט.
הדרישות שנדרש למלא בדרך לקבלת המענק
ברמת ההגדרה, אין הבדל בין דרישות הסף מערבים לבין אלה מהישראלים בכל הנוגע לתנאים המאפשרים עבודה מועדפת. הדרישה הבסיסית, בכל המקרים, היא לשירות מלא בצבא ההגנה לישראל, כאשר אלה שמבצעים שירות לאומי, בכל מסגרת, נדרשים לעשות זאת משך תקופה של 24 חודשים. בנוגע לסוג העבודה, מדובר כאן על אותן משרות אשר יש בהן צורך בעובדים בכל רגע נתון: עבודה בתחנות דלק, אתרי בנייה, ענף המלונאות, אתרי גידולים חקלאיים, בתי אריזה, מפעלי תעשייה וכיוצא בזה.
קבלת המענק מותנית בעבודה בת שישה חודשים מלאים לפחות במשך שנתיים מרגע השחרור, כאשר על העבודה להיות במשרה מלאה של חמישה או שישה ימי עבודה בשבוע (על פי המקובל במקום העבודה עצמו). אלה אשר עובדים תקופה הפחותה משישה חודשים, יכולים לקבל מענק חלקי, בהתאם למספר הימים שעבדו – המענק ניתן עבור לפחות 25 ימי עבודה ב-21 החודשים לאחר השחרור, או לחילופין שלושה חודשים רצופים בין החודש ה-22 לחודש ה-24 מרגע השחרור. המענק החלקי יוענק רק באם אותו עובד עזב את עבודתו המועדפת מכיוון שלא התאימה לו מבחינת המקצוע שלו, או עקב קושי להגיע אליה: עבודה הממוקמת מעל ל-60 ק''מ ממקום המגורים הרשמי של אותו אדם, כאשר המעסיק לא מספק מקום לינה או הסעה מדי יום, עונה על ההגדרה הזו.

עבודה מועדפת לדוברי ערבית: יש דבר כזה

הגם שאין הבדל בין סוג העבודות המועדפות שמבצעים ערבים, אפשר בכל זאת להצביע על מספר מאפיינים עיקריים שלהן. ראשית, ואולי מעל הכול, דוברי השפה הערבית נדרשים בחלק מהמשרות: חשבו, למשל, על תחום המלונאות בערים ערביות, או לחילופין על עבודה בבתי עסק הממוקמים בערים אלה. במצב הזה, עשויה להיות דרישה למשוחררים טריים שהם דוברי ערבית, מה שעשוי להקנות להם יתרון משמעותי בקבלה לעבודה.
גם מבחינת אזור המגורים – פרמטר משמעותי במיוחד בבחירת מקום עבודה מועדפת – ערבים ישראלים יכולים למצוא לא מעט פתרונות. בערים וברשויות מקומיות רבות מהמגזר הערבי ישנה דרישה למשוחררי שירות הביטחון או מסגרות השירות הלאומי. עבור אלה המתגוררים באזורים אלה, לכן, המשמעות הישירה היא שאינם צריכים להתרחק יתר על המידה במציאת מקום העבודה שלהם, מה שיקל עליהם מאד לעמוד בתנאי המשרה ואף ישפר את ההנאה שלהם ממנה.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

072-2222-590
ימי עבודה: א' עד ה'
שעות עבודה: 09:00 - 17:00

עוד מאמרים בנושא

מענק עבודה מועדפת - אופן הגשה

ניתן להגיש את המענק לעבודה מועדפת באמצעות אתר האינטרנט של הביטוח הלאומי בלינק כאן.

עבודה מועדפת - לא רק שכר מינימום

כיום ניתן לקבל מגוון הצעות עבודה במלונות, תחנות דלק, מפעלי תעשיה ועוד ולא בשכר מינימום.

עבודה מועדפת אפשר לסיים בחצי שנה? אין חיה כזאת!

רוב רובם של החיילים המשוחררים והחיילות המשוחררות מתקשים/ות לסיים את תקופת העבודה המועדפת בחצי שנה! מענק עבודה מועדפת מלא לחייל/ת…

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.