שולחים עשרות פניות לעבודה ולא מקבלים תגובה?

אחת התופעות המוכרות ביותר כיום בחיפוש עבודה, ולא רק לחיילים/ות משוחררים/ות, היא מועמדים/ות אשר שולחים/ות קורות חיים למגוון מקומות עבודה מבלי לחשוב פעמיים. זה קל ופשוט ללחוץ על "סנד" במייל ולהפיץ את קו"ח לעשרות מעסיקים.

מדוע לא חוזרים לפניות של חיילים משוחררים

בצדו השני של המייל, יש מעסיקים אשר מקבלים מאות קו"ח. כל פתיחת קורות חיים, קריאתו, הבנתו וחיפוש ההתאמה של השולח/ת למשרה עורך לפחות 4 דקות. אם לדוגמא, מעסיק מקבל על משרה בודדת 150 קורות חיים זה 600 דקות עבודה! וזאת לפני שדיברו עם המועמד/ת, זימנו אותו/ה לראיון אישי שיכול להימשך כחצי שעה. אז מה הפלא שרק 16% מהמעסיקים בכלל טורחים לענות למועמדים/ות שפנו?

רוב המעסיקים יסרקו את קורות החיים ויחפשו התאמה לתפקיד לפני שיתקשרו למועמד/ת. מסקנה ברורה ראשונה, היא התאמת קורות החיים לדרישות המשרה. כלומר, אם בכל אופן החלטתם/ן לשלוח קורות חיים למשרה שפורסמה, תדאגו שלפחות תהיה התאמה בין דרישות התפקיד לכישורים או לניסיון שלכם/ן.

לדוגמא: מעסיק מחפש אשת מכירות לחברה מסחרית, ויש דרישה לעבודה פרונטלית. באם עבדת בעבר בעבודה מועדפת כמלצרית במלון יוקרתי ניתן להתאים את קורות החיים לדרישות. הרי כמלצרית במסעדה במלון יוקרתי, בוודאי הופעתך החיצונית מרשימה, דבר אשר קרוב לוודאי  המעסיק יחפש, וחשוב יותר- מלצרים/ות אמורים/ות להיות אלופי המכירות. אז כל שנותר לעשות הוא, להדגיש ולציין שתי עובדות אלה בקורות החיים.

היו קשובים לדרישות המשרה כי הדבר הראשון שהאדם שעובר על קורות החיים, מתוך ה 150 שהגיעו, יחפש הוא התאמה לדרישות אלה.

באם אתם/ן מוכנים/ות להצעות עבודה ביותר מתחום אחד, אחת מועדפת והשניה מכירות, תדאגו להתאים את קורות החיים למשרה המבוקשת.

זכרו שיש למעסיק מאות דקות עבודה בקריאת קורות חיים. כתבו מכתב מקדים אשר מסביר בקצרה, אבל ממש בקצרה, למה כדאי להזמין אתכם/ן לראיון העבודה.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

כתיבת קורות חיים - כי אין שני לרושם ראשוני!

רוצים/ות את כרטיס הביקור הטוב ביותר בעולם העבודה?

7 נקודות שכדאי לזכור בכתיבת קורות חיים

קורות חיים לדוגמא

בגלל שאנחנו רוצים בהצלחתכם הכנו לך דוגמא לקורות חיים שתוכלו להשתמש בהם (:

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.