שיחה טלפונית ראשונית- אין לכם מושג עד כמה היא משמעותית

רוב המעסיקים יקיימו ראיון טלפוני לפני שיזמינו אתכם/ן לראיון אישי. לראיון הטלפוני יש חשיבות רבה באם יתקדמו אתכם/ן לשלב הבא או לא!

לראיון טלפוני חשיבות עליונה

נניח לרגע שאתם/ן מקבלים/ות 10 שיחות טלפוניות ממעסיקים המעוניינים לזמן אתכם/ן לראיון אישי. כמובן שאין ביכולתכם/ן להגיע לכל הראיונות והנכם/ן מעוניינים/ות ליעל את התהליך. במקרים כאלה, תוכלו לראיין את המעסיק ולברר פרטים מאד משמעותיים שחשובים לכם/ן בעבודה, בטרם תגיעו לראיון. לדוגמא: אתם/ן מבקשים/ות לדעת באם העבודה מזכה במענק עבודה מועדפת? במידה והתשובה היא שלילית, חבל לבזבז זמן יקר וכסף ולהגיע לראיון אישי.

עכשיו תשימו את עצמכם/ן במקומו של המעסיק, אשר מקבל לידיו 250 קורות חיים. על המגייס להחליט במי לבחור לזמן לראיון עבודה. הרי גם למגייס חשוב לא לבזבז זמן יקר על מועמדים/ות לא רלוונטיים/ות. לכן, לפני שיזמינו אתכם/ן לראיון אישי, תקבלו שיחת טלפון אשר מטרתה "לראיין" אתכם/ן טלפונית. לשיחה זו יש להתייחס בחשיבות רבה, שכן היא תקבע באם תוזמנו לראיון אישי. לחיילים/ות משוחררים/ות אין קורות חיים בעלי נפח, ולכן חשיבות רבה יותר לשיחה המקדימה.

להלן מספר המלצות שלנו לראיון טלפוני:

היו זמינים/ות לקבל שיחה. באם אתם/ן שולחים/ות קורות חיים למשרה, היו זמינים/ות לקבל טלפון מהמעסיק. במידה והנכם/ן זמינים/ות בשעות ספציפיות בלבד, ציינו זאת בקורות החיים. באם מגייס יוצר קשר 3 פעמים והמועמד/ת אינו/ה עונה, קורות החיים של המועמד/ת יעברו לתחתית הרשימה, ובוודאי הבא/ה בתור יקבל את התפקיד.

קיבלתם/ן שיחה ממספר לא מזוהה? קחו בחשבון שזה יכול להיות המעסיק הבא שלכם. תענו בנימוס ותנו למראיין בצדו השני של הקו את מלוא תשומת הלב. היו מנומסים/ות ואדיבים/ות. לטון הדיבור שלכם/ן יש חשיבות רבה לתקשורת המועברת. עברו למקום שקט, עצרו את הנהיגה שלכם/ן ובעיקר תהיו קשובים/ות לשאלות.

תענו על שאלות ששואלים אתכם/ן. לא תמיד זה מובן למה שואלים, כי הרי זה מופיע בקורות החיים, אבל למראיין יש סיבות לכך. יש חשיבות רבה להתייחסות שלכם/ן, לדרך בה אתם/ן מבטאים/ות את עצמכם/ן, לסגון הדיבור שלכם/ן ואפילו למידת הסבלנות וסובלנות שלכם/ן.

במידה ותתבקשו להציג את עצמכם/ן, או לחילופין לספר על עצמכם/ן בקצרה, היו מסודרים/ות בחשיבה שלכם/ן. קחו נקודה בהיסטוריה שלכם/ן, קצרה ככל שתהיה, ותעברו בצורה מסודרת על רצף האירועים. בית ספר, צבא, לימודים, ניסיון ותחביבים.

שימו לב!

כל הנאמר לעיל נכון עוד יותר למשרות בהן דרושים/ות חיילים/ות משוחררים/ות. ן

כל הנאמר לעיל נכון עוד יותר למשרות בהן דרושים/ות חיילים/ות משוחררים/ות.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

אורך קורות חיים לחייל משוחרר

מה האורך האידיאלי של קורות חיים ?  כל הפרטים שיעזרו לכם לעשות את הקורות חיים הטובים ביותר!

כל הטיפים החשובים לקראת ראיון עבודה

ראיון העבודה הוא כלי הבא לעזור בקבלת החלטה באם המועמד/ת מתאים/ה למשרה המבוקשת. יהיו לא מעט מקומות להם תגישו מועמדות,…

שפת גוף בראיון עבודה מכריעה גורלות

רבים לא יודעים זאת, אך 90% ממה שנאמר בשיחה לא קשור כלל וכלל למילים אלא לתקשורת הלא מילולית שמשדר האדם…

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.