איך לעבור מרכז הערכה

זומנתם/ן למרכז הערכה? דבר ראשון - לא להיבהל!

החלק החשוב ביותר במרכזי הערכה, הוא לאמץ גישה חיובית! אל תשאלו את עצמכם/ן שאלות טורדניות כמו- "מה אני עושה פה בכלל?" או "למה אני צריך/ה את זה עכשיו?", פשוט תתמסרו ושחקו את המשחק!

הכנה למרכז הערכה

יש להתכונן ולהערך למרכז ההערכה ולא לזלזל. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם להתכונן.

שלב ההגעה

יש להגיע בהופעה מסודרת ובבגדים נקיים – בנים מגולחים ובנות עם איפור מתון ושיער אסוף – ההופעה החיצונית משפיעה רבות על הרושם הראשוני מול הבוחנים.
נקבעה לך שעה מסוימת להגעה? הקדם/י לפחות ברבע שעה. תמיד עדיף להקדים מעט מאשר לאחר. בנוסף, בדרך כלל יש למלא שאלון פרטים אישיים לפני תחילת המרכז – חשוב לוודא שכל הפרטים תואמים את קורות החיים ושכל השאלון ימולא בכתב קריא וברור.

שלב ההצגה העצמית

לאחר שכולם הגיעו, כל אחד/ת בתורו/ה מספר/ת מעט על עצמו/ה - על העבודות הקודמות, השירות הצבאי ולמה את/ה מעוניין/ת במשרה.
חשוב לא להתבייש כאשר מדברים, בלי ידיים בכיסים או ידיים שלובות  - זה משדר אופי סגור.
לא לדבר יותר מידיי, מוקצבות לך כ-2 דקות לספר על עצמך – התאמן/י בבית על מספר משפטים מתומצתים על עצמך שידגישו את התכונות הטובות בך.
חשוב לחשוב מראש כיצד להציג את העזיבה ממקומות עבודה קודמים – התנאים הורעו או שרצית להתקדם.

שלב הדינאמיקה הקבוצתית

בשלב זה ייתנו לכם/ן משימה קבוצתית הקצובה בזמן, הוראות המשימה יוקראו רק פעם אחת ולא יחזרו עליהם במהלך המשימה ולכן יש להקשיב היטב למה שנתבקשתם/ן לעשות. המשימה בודקת את הכישורים שלכם/ן בקבוצה – כושר המנהיגות, קבלת החלטות, חוסר עקשנות ועוד.
הדבר החשוב ביותר בשלב זה – חובה להשתתף! גם אם אתם/ן מתביישים/ות ולא נעים לכם/ן, זכרו שאתם/ן מנסים/ות לצור רושם מסוים על הבוחן, ולא תוכלו לעשות זאת אם הבוחן לא ישים לב אליכם/ן.
אך כמובן, חשוב שלא לקחת עצה זו לקצה השני - אסור להשתלט על המשימה, ובמידה וכל הקבוצה חושבת בניגוד לדעותייך, עדיף לוותר מאשר לעמוד על שלך. כאשר יתבצע דיון בסוף המשימה, יש לציין כי הייתה עדיפות לקבלת החלטה במסגרת הזמן שהוקצה למשימה, ולכן נסוגת מעמדתך – לבלוט אך לא להשתלט.
שימו לב לזמן המוקצב למשימה - זהו עוד פרמטר חשוב, ומודעות לזמנים היא משהו שנבדק – היו אלו המרתיעים/ות כאשר הזמן עומד להיגמר ויש לקבל החלטה.
חשוב מאוד: לעולם לא לצעוק או להתפרץ לאחר בדברים – במידה ואתם/ן רוצים/ות לשכנע מישהו, דעו לעשות זאת על ידי הסברה מדוע לפי דעתכם/ן הדרך שלכם/ן נכונה יותר.

שלב הסימולציה

בחלק זה של מרכז הערכה, תינתן לך שיחה מדומה מהמוקד אליו את/ה מיועד/ת, ויהיה עליך לטפל בלקוח. לרוב יינתן לקוח בעייתי וחריג – הבוחנים מודעים לכך שאתם/ן לא מכירים/ות את כל הנהלים בחברה, ולכן מצופה מכם/ן לרצות את הלקוח בגבולות ההיגיון.
חשוב מאוד לקחת את הסימולציה ברצינות ולא לעשות ממנה צחוק – לא להציע ללקוחות הטבות לא הגיוניות כדי לרצות אותו ולא לדבר איתו בציניות. לא לתת לשיחה להגיע למצב בו הלקוח דורש לדבר עם מנהל.
יש להיות קשובים/ות ללקוח, לפנות אליו בשמו, ולהראות שאתם/ן מעוניינים/ות לעזור לו ולפתור את הבעיה שהוא הציב בפניכם/ן.
במידה והינכם/ן מועמדים/ות לתפקיד הכולל מכירות, נסו למכור ממוצרי החברה – לא בכוח ולא בצורה מוגזמת, אך השתמשו בדרכים יצירתיות להציג את מוצר החברה כדבר הנחוץ ללקוח.
חשוב מאוד, לעולם לא לשקר – נכון, זו לא שיחה אמיתית אבל היא מדמה אחת, ולהמציא נתונים  ייחשב כזלזול במבחן.

שלב הראיון האישי

כל אחד מהמועמדים/ות יזומן/תזומן לראיון אישי, יש להיאזר בסבלנות עד שתורך יגיע.
יש להתנהג בראיון עבודה בצורה מכובדת ורצינית ככל האפשר. מומלץ לקרוא את המאמר: "כיצד להתנהג בראיון עבודה", המופיע באתר.

שימו לב!

סדר השלבים יכול להשתנות מחברה לחברה, אך כל השלבים יהיו קיימים ולכן יש להתכונן לכולם. ברגע שאתם/ן יודעים/ות לקראת מה אתם/ן באים/ות והכנתם/ן את עצמכם/ן, אתם/ן תגיעו יותר רגועים/ות ונינוחים/ות, ובכך תגדילו את סיכוי הקבלה שלכם/ן.
במידה ולא עברת מרכז הערכה אחד- אין מה לחשוש מללכת לאחר! בכל חברה מחפשים אופי שונה, ולכל תפקיד מחפשים תכונות שונות.

 

סדר השלבים יכול להשתנות מחברה לחברה, אך כל השלבים יהיו קיימים ולכן יש להתכונן לכולם.

ברגע שאתם/ן יודעים/ות לקראת מה אתם/ן באים/ות והכנתם/ן את עצמכם/ן, אתם/ן תגיעו יותר רגועים/ות ונינוחים/ות, ובכך תגדילו את סיכוי הקבלה שלכם/ן.
במידה ולא עברת מרכז הערכה אחד- אין מה לחשוש מללכת לאחר! בכל חברה מחפשים אופי שונה, ולכל תפקיד מחפשים תכונות שונות.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

עבודות מועדפות

 

באתר מועדפת תמצאו מגוון  עבודות מועדפות  לחיילים וחיילות משוחררים.

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

משרדי מועדפת פתוחים:

בימים א' עד ה'

בין השעות 09:00 - 17:00

מספר טלפון: 072-2222-590

צרו איתנו קשר. שלחו הודעת

מומלץ להירשם באתר מועדפת  www.muadefet.co.il/lp

עוד מאמרים בנושא

עבודות מועדפות בחקלאות

דמי אבטלה חייל.ת משוחרר.ת

גם חיילים/ות משוחררים/ות זכאים/ות לדמי אבטלה! כנסו לכתבה המלאה כדי לדעת את כל הפרטים

אורך קורות חיים לחייל משוחרר

מה האורך האידיאלי של קורות חיים ?  כל הפרטים שיעזרו לכם לעשות את הקורות חיים הטובים ביותר!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.

היי, הגעתם לאתר מועדפת

יש לנו מאות משרות מועדפות בשבילכם! תנו לנו למצוא לכם עבודה עם מענק של 10,826 ש"ח.
השאירו פרטים ונציגנו ייצרו עמכם קשר מיידית.