מספר שאלות שכדאי להתכונן אליהן

לפני כל ראיון פרונטלי או טלפוני יש להתכונן לשאלות שהמראיין עלול לשאול. להלן מספר דוגמאות לשאלות שיכולים לשאול בראיון אישי.

מספר שאלות שכדאי להתכונן אליהן

יש לך תכונה שאת/ה רואה כשלילית?

זו שאלה שחוזרת על עצמה כמעט בכל ראיון עבודה. רק אל תגידו שאתם/ן פרפקציוניסטים/ות! זה בנאלי ולא אמין. אתם/ן יכולים/ות למנות תכונה שלילית אותנטית שלכם/ן, שאינה בעייתית מדי ביחס לתפקיד, ולתת לה פתרון שמראה שאתם/ן יודעים/ות גם איך להתמודד איתה. לדוגמא: אם אתם/ן רגישים/ות, אמרו זאת וציינו איך זה בא לידי ביטוי "אני נוטה להיפגע מדברים שאומרים לי" ואיך אתם מתמודדים עם זה "במשך הזמן למדתי להתייחס להערות כביקורת מקצועית ולא אישית".

למה כדאי לי להעסיק אותך?

חשוב להתכונן לראיון עבודה, אם התכוננתם/ן על הצגה עצמית,זה המקום להבליט את היתרונות שלכם/ן למשרה הספציפית. חשוב לענות לשאלה בביטחון עצמי - אבל לא בשחצנות. ציינו את הנקודות החזקות במועמדותכם: הניסיון או ההמלצות, הידע שאתם/ן מביאים/ות, האישיות. זה המקום גם להוסיף ולהראות את ההתלהבות והרצון שלכם/ן לזכות במשרה.

מה הכי פחות אהבת בעבודה הקודמת שלך?

מדובר בשאלה בעייתית ומורכבת, כי היא מנסה לברר אם יש דברים שאתם/ן לא אוהבים/ות לעשות, שאולי קיימים גם במשרה הזו. אז דבר ראשון, כדאי לכם/ן לחשוב טוב לפני שאתם/ן עונים/ות, ולא לומר שלא אהבתם/ן אלמנטים שחוזרים על עצמם במשרה הזו. ודבר שני, אם אלמנטים כאלה אכן קיימים, האם אתם/ן באמת רוצים/ות את המשרה הזאת? זכרו כי חוסר התאמה למשרה נבדק גם על ידכם/ן, ועדיף לגלות זאת עוד במעמד הראיון.

אם הייתי מבקש ממך לעשות משהו שאת/ה חולק/ת עליו, איך היית מגיב/ה?

כששואלים אתכם/ן במהלך ראיון עבודה שאלה כזאת, חשוב להראות שיש לכם/ן דעה אישית, אבל שאתם/ן לא מערערים/ות על סמכויות, ולכן תשובה בנוסח "הייתי מביע/ה את דעתי, כל עוד היא מבוקשת, ועושה את מה שביקשו ממני" תתאים.

מה מרגיז אותך אצל אנשים אחרים ואיך את/ה מתמודד/ת עם זה?

יש כל מיני תכונות שאתם/ן יכולים/ות לא לאהוב, מותר לכם/ן. רק חשוב שתדגישו, שברור לכם/ן שהעולם לא ישתנה עבורכם/ן, ולכן על ידי התאמת הציפיות שלכם/ן מאנשים, אתם/ן יכולים/ות להסתדר עם רובם.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

אורך קורות חיים לחייל משוחרר

מה האורך האידיאלי של קורות חיים ?  כל הפרטים שיעזרו לכם לעשות את הקורות חיים הטובים ביותר!

שיחה טלפונית ראשונית- אין לכם מושג עד כמה היא משמעותית

רוב המעסיקים יקיימו ראיון טלפוני לפני שיזמינו אתכם/ן לראיון אישי. לראיון הטלפוני יש חשיבות רבה באם יתקדמו אתכם/ן לשלב הבא או…

כל הטיפים החשובים לקראת ראיון עבודה

ראיון העבודה הוא כלי הבא לעזור בקבלת החלטה באם המועמד/ת מתאים/ה למשרה המבוקשת. יהיו לא מעט מקומות להם תגישו מועמדות,…

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.