ספר ואל תספר על המעסיק הקודם

לעולם אל תשמיצו את המעביד הקודם שלכם/ן!

עזבתם/ן מקום עבודה בנסיבות לא נעימות? קורה..אבל תנהגו בחכמה. כולנו רוצים/ות להיראות מצליחנים/ות, ולכן חוששים/ת להציג פרט בקריירה שלא תואם את מודל ההצלחה המקובל, ושעשוי אפילו להוריד מערכנו בעיני המראיין.

לעולם אל תשמיצו את המעביד הקודם שלכם

זה פשוט לא המקום המתאים- הצורך להתגונן הוא טבעי, כיוון שיש בנו את הרצון להראות שאנחנו היינו בסדר והמעסיק לא. לפעמים, אנו בהחלט צודקים/ות, אבל חשוב להבין שראיון עבודה הוא לא המקום המתאים לשחרר קיטור על בעיות. את כל אלה חייבים להשאיר מחוץ לדלת הראיון!

פיטרו אתכם/ן או התפטרתם/ן בגלל שלא הסתדרתם/ן עם הבוס? כך תציגו את הדברים:

1. אמרו מילה טובה- בטוח שיש משהו חיובי שאתם/ן יכולים/ות לומר על מקום העבודה הקודם, תתחילו בזה! אמרו מספר מילים טובות על מקום העבודה, על המנהל ועל הקולגות.

2. ציינו עובדות בלבד- הציגו את העובדות כפי שהתרחשו, מבלי להוסיף את הפרשנות שלכם/ן. פרשנות היא דבר סובייקטיבי, וכל אדם רואה את הדברים מזווית אחרת.

3. המנעו ככל האפשר מפיזור האשמות- אל תכניסו כעסים וסגירת חשבונות לראיון העבודה, זה לא יכול לתרום לתדמית שלכם/ן בעיני המראיין, אלא רק יציג אתכם/ן באור שלילי.

ולעצמכם/ן: נסו להסיק מסקנות ממה שהתרחש, בעיקר מהצד שלכם/ן בסיפור. כשאנו בוחרים/ות שלא להציג את הדברים בצורה שלילית בראיון העבודה, אנו גם בוחרים/ות שלא להתבונן עליהם כך בינינו לבין עצמינו, ובכך לוקחים/ות אחריות על החלק שלנו במערכת היחסים.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

עבודה מועדפת בחקלאות

הידעת שבתור חייל.ת משוחרר.ת אתה זכאי לדמי אבטלה?

גם חיילים/ות משוחררים/ות זכאים/ות לדמי אבטלה! כנסו לכתבה המלאה כדי לדעת את כל הפרטים

מהו הלבוש המתאים לראיון עבודה?

תוהה מה ללבוש? יש לנו כמה טיפים חשובים בשבילך!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.