סוגי מבחני מיון

מבחני מיון לעבודה נועדו לבחון את תאימות מספר מועמדים/ות למשרה מסויימת בו זמנית , ובכך לחסוך זמן של ראיון עבודה אישי לכל אחד/אחת..
בפרק זה, ניתן מידע על שני סוגים עיקריים של מבחני מיון ,בהם משתמשות רוב החברות הגדולות כיום.

כלים מיוניים לבחירת מועמד ראוי

כאן נבחנת רמת האינטליגנציה, IQ, של הנבחן/ת. המבחנים כוללים: תחומי ידע כללי, היגיון (לוגיקה), סדרות חשבוניות, התאמת צורות ומבחני זיכרון (יתכנו מבחנים נוספים על פי צרכי הארגון והתפקיד הספציפיים).

פרק זה יכול להתבצע בישיבה מול מחשב או ליד שולחן בכתיבה בדפי בחינה. כל מבחן מוגבל בזמן, ובנוי כך שתתקשו לענות על כל שאלות המבחן בטרם יסתיים פרק הזמן המוקצב לו.
חשוב לזכור שאין להילחץ, ושיש לענות על כל שאלה ברוגע ובסבלנות. ניחוש תשובות נכונות בגלל עייפות, חוסר סבלנות או פחד מחוסר זמן, יפגעו בכם/ן ולא יעידו על רמת האינטליגנציה האמיתית שלכם/ן.

מבחנים הפסיכולוגיים:

מבחני מיון כוללים מגוון מבדקים, שבחלקם הכוונה האמיתית העומדת מאחורי המבדק, נסתרת מעיני הנבחן. חלק מהמבדקים נכללים במבחני החשיבה (תיאור תמונות, העתקת צורות, ציור דמות או עץ, unseen או השלמת משפטים ועוד).

בנוסף, יכללו המבדקים גם ראיון אישי מול איש מקצוע, פסיכולוג, וכן תיתכן גם השתתפות בדינאמיקה קבוצתית.
הדינאמיקה הקבוצתית כוללת דיונים קבוצתיים- משימה קבוצתית, שבה כל המשתתפים/ות צריכים/ות להגיע להחלטה משותפת תוך פרק זמן מוגדר.
המשתתפים/ות נבחנים/ות על התנהגותם/ן ולא רק על יכולת עמידתם/ן במשימה בזמן הקצוב. נבחנות בעיקר תכונות של יכולת מנהיגות (או לחילופין שתלטנות ותוקפנות), כושר שכנוע, פתרון בעיות ועוד.
במבחני מיון פסיכולוגיים קבוצתיים, חשוב לדעת שמי שלא מדבר/ת ורק "הולך/ת עם העדר" לא משאיר/ה הרבה רושם על הבוחנים. גם אם כושר מנהיגות זה לא הצד החזק שלכם/ן, תנו מאמץ במהלך המבחן, ואילו רק לשם העובדה שישמו לב אליכם/ן ויזכרו אתכם/ן.

איך מתכוננים:

יש מכונים מיוחדים היכולים להכין אתכם/ן למבחני המיון הארוכים, ע"י תרגול סיטואציות ומבחנים ממבחני המיון לעבודה עצמם. ברוב המקרים, מכיוון שאין מבחני מיון, לא בודקים ידע מקצועי, אלא מרכיבי אישיות- תודעת שירות, יכולת עבודת צוות, אמינות ויושר.

תכונות אלה לא ממש ניתן לתרגל, אבל בהחלט ניתן לתרגל את רמת הביטחון העצמי בקבוצה, כך שבמבחני מיון לא תתקלו בבעייתיות בתחום זה.

לקבלת הצעת עבודה מועדפת לחצו כאן

© כל הזכויות שמורות לנומד ניהול אתרי דרושים בע"מ "כל העבודות לחיילים משוחררים"

טפסים קשורים

טלפונים חשובים

לא נוספו טלפונים חשובים למאמר זה.

עוד מאמרים בנושא

אורך קורות חיים לחייל משוחרר

מה האורך האידיאלי של קורות חיים ?  כל הפרטים שיעזרו לכם לעשות את הקורות חיים הטובים ביותר!

שיחה טלפונית ראשונית- אין לכם מושג עד כמה היא משמעותית

רוב המעסיקים יקיימו ראיון טלפוני לפני שיזמינו אתכם/ן לראיון אישי. לראיון הטלפוני יש חשיבות רבה באם יתקדמו אתכם/ן לשלב הבא או…

כל הטיפים החשובים לקראת ראיון עבודה

ראיון העבודה הוא כלי הבא לעזור בקבלת החלטה באם המועמד/ת מתאים/ה למשרה המבוקשת. יהיו לא מעט מקומות להם תגישו מועמדות,…

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

*אין צורך להשאיר פרטים לגבי עוד עבודות, אפשר לשאול עליהן בשיחה.